Начало » Новини » Света
15.04.2025 г.

Великденските лакомства в Германия са поскъпнали над средното ниво

Великденските лакомства в Германия са поскъпнали над средното ниво

Шарените яйца и шоколадът са класически великденски лакомства за мнозина, но през последните години цените им са се повишили над средното ниво. По данни на Федералната статистическа служба (Destatis) през 2024 г. потребителите е трябвало да платят за шоколад с 39,9 % повече, отколкото през 2020 г., като класическото шоколадово блокче е струвало с 31,8 % повече, отколкото през 2020 г., а цената на шоколадовите блокчета и другите шоколадови изделия е нараснала с 45,9 %. Цената на сладкарските изделия е нараснала с 29,1 % в средносрочен план. В това число влизат дъвките, гумените мечета и други подобни, които струват с 39,1 % повече, отколкото през 2020 г., докато шоколадовите изделия поскъпват с 20,3 %, а бонбоните - с 15,1 % през същия период. Класическото великденско яйце също е задължително в повечето великденски гнезда: Яйцата са били с 38,5% по-скъпи през 2024 г., отколкото през 2020 г. За сравнение, общите цени на хранителните продукти са се повишили с 33,2% през същия период, докато общите потребителски цени са се повишили с 19,3%.

Шоколадите са с 16,7% по-скъпи през март 2025 г., отколкото преди една година

Някои от класическите великденски лакомства също са поскъпнали в рамките на една година. През март 2025 г. потребителите трябваше да платят 16,7% повече за шоколадови бонбони, отколкото през същия месец на миналата година. Най-скъпи са били шоколадовите блокчета (+25,1 %), но шоколадовите блокчета и другите шоколадови изделия (+11,1 %) също са стрували значително повече, отколкото преди година. При сладкарските изделия, от друга страна, се наблюдаваше разнопосочна ценова тенденция, като цените се увеличиха общо с 3,1 %: цените на пралините (+14,3 %) и бонбоните (+1,7 %) се повишиха в сравнение с март 2024 г., докато дъвките, гумените мечета и подобни продукти поевтиняха (-2,3 %). Яйцата са поскъпнали с 2,5% в рамките на една година.

Общите цени на хранителните продукти се повишиха с 3,0% през същия период, докато потребителските цени се повишиха общо с 2,2%.

Великденските лакомства в Германия са поскъпнали над средното ниво
2006
 

Последни материали
Виж
Проблем е недостигът на хидроинженери
14 студенти по „Хидростроителство“ ще могат да получат стипендии от „Напоителни системи“
Българското вино е на световно ниво
42 винопроизводителя в Пловдив са произвели над 5 млн. литра червени вина и над 3 млн. литра бели
Въпреки очевидно високите цени на поредния търг
Тайван упорито се придържа към вноса на хлебна пшеница само от САЩ
Отчет на държавната агенция
Близо за месец са изстреляни 4 024 ракети срещу градоносни облаци
Масов отказ да садят картофи
МЗХ
Напомняне - до 10 дни след градушките подайте сигнал за оглед!
Свързани материали
Виж
Проверки
Проверка на БАБХ опровергава сигнал за вредни шоколади на пазара
Световен ден на шоколада
Българите потребяват билзо 2 килограма шоколад годишно
БАБХ
Изтеглят от пазара всички продукти на Kinder, произведени в Белгия
Нова наредба за изискванията към какаото и шоколадовите продукти
Евродирективата влиза в сила от 2022 г.
Второ изследване доказва наличието на двоен стандарт при храните
Иновативни продукти
Българи изобретиха шоколадов пробиотик
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини