Начало » Новини » Света
15.04.2025 г.

Великденските лакомства в Германия са поскъпнали над средното ниво

Великденските лакомства в Германия са поскъпнали над средното ниво

Шарените яйца и шоколадът са класически великденски лакомства за мнозина, но през последните години цените им са се повишили над средното ниво. По данни на Федералната статистическа служба (Destatis) през 2024 г. потребителите е трябвало да платят за шоколад с 39,9 % повече, отколкото през 2020 г., като класическото шоколадово блокче е струвало с 31,8 % повече, отколкото през 2020 г., а цената на шоколадовите блокчета и другите шоколадови изделия е нараснала с 45,9 %. Цената на сладкарските изделия е нараснала с 29,1 % в средносрочен план. В това число влизат дъвките, гумените мечета и други подобни, които струват с 39,1 % повече, отколкото през 2020 г., докато шоколадовите изделия поскъпват с 20,3 %, а бонбоните - с 15,1 % през същия период. Класическото великденско яйце също е задължително в повечето великденски гнезда: Яйцата са били с 38,5% по-скъпи през 2024 г., отколкото през 2020 г. За сравнение, общите цени на хранителните продукти са се повишили с 33,2% през същия период, докато общите потребителски цени са се повишили с 19,3%.

Шоколадите са с 16,7% по-скъпи през март 2025 г., отколкото преди една година

Някои от класическите великденски лакомства също са поскъпнали в рамките на една година. През март 2025 г. потребителите трябваше да платят 16,7% повече за шоколадови бонбони, отколкото през същия месец на миналата година. Най-скъпи са били шоколадовите блокчета (+25,1 %), но шоколадовите блокчета и другите шоколадови изделия (+11,1 %) също са стрували значително повече, отколкото преди година. При сладкарските изделия, от друга страна, се наблюдаваше разнопосочна ценова тенденция, като цените се увеличиха общо с 3,1 %: цените на пралините (+14,3 %) и бонбоните (+1,7 %) се повишиха в сравнение с март 2024 г., докато дъвките, гумените мечета и подобни продукти поевтиняха (-2,3 %). Яйцата са поскъпнали с 2,5% в рамките на една година.

Общите цени на хранителните продукти се повишиха с 3,0% през същия период, докато потребителските цени се повишиха общо с 2,2%.

Великденските лакомства в Германия са поскъпнали над средното ниво
2662
 

Последни материали
Виж
Крайният срок за изпълнение на договорите по ПВУ се удължава до 31 март 2026 г.
МЗХ договори увеличение с 30 000 000 евро от Плана за възстановяване и устойчивост
Алармират премира
14 организации: Законът за агрохранителната верига е незаконен, опасен и единствен в Европа
Месечната помощ за отопление ще бъде повече спрямо миналата година
Фермерите засяли царевица ще получат помощ и от националния бюджет за щетите от сушата
И двете са на ръба
Две дружества към МЗХ се сливат. Задлъжнялото „Врана“ поглъща губещото „Сортови семена-Елит“
Петото съвместно проучване
Мащабен проект по Дунав ще наблюдава повърхностните води
Свързани материали
Виж
Проверки
Проверка на БАБХ опровергава сигнал за вредни шоколади на пазара
Световен ден на шоколада
Българите потребяват билзо 2 килограма шоколад годишно
БАБХ
Изтеглят от пазара всички продукти на Kinder, произведени в Белгия
Нова наредба за изискванията към какаото и шоколадовите продукти
Евродирективата влиза в сила от 2022 г.
Второ изследване доказва наличието на двоен стандарт при храните
Иновативни продукти
Българи изобретиха шоколадов пробиотик
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини