Начало » Новини » Света
13.10.2024 г.

България се представи с 6 компании на биоизложение в Швеция

Устойчивост и етичност на продукцията са основни изисквания на местните потребители
България се представи с 6 компании на биоизложение в Швеция

Най-голямото изложение за биопродукти на Скандинавския полуостров Nordic Organic Food Fair & Natural Beauty & Health Show в шведската столица Стокхолм се превърна в модел за успешно сътрудничество между държавата и бизнеса в  представянето на страната ни на търговски форуми в чужбина, смятат участвалите във форума 6 български производители на биологични храни. На националния щанд на България в изложбения център Kistamässan бяха представени продукти на „Булгарконсерв Рупите” ООД, „Бългериън уайлд мъшроумд" ООД, „Дерони" ООД, „Фрукто Сливен" АД, „Харвеста" ЕООД и „Чери бери" ЕООД. Българското участие бе организирано от асоциация „Традиционни български консерви” с подкрепата на министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“.

Традиционните зеленчукови консерви като: лютеници, айвари, сосове със 100% естествени съставки, без добавена захар и консерванти, плодови нектари, сокове и компоти от праскови, сливи, кайсии, ягоди и вишни, медовина, биовино от арония, вино от черен бъз и плодови вина от малини и череши са част от продуктите, които имат възможност да навлязат на скандинавския пазар. Северният регион е 10-та по големина икономика в света и 5-та в Европа. С по-високия си брутен вътрешен продукт на глава от населението от която и да е друга страна от ЕС това е привлекателен пазар за компании от целия свят. Скандинавският регион е жаден за натурални и биологични продукти във всяка област на потреблението: 72% шведските потребители твърдят, че устойчивостта влияе върху решенията им за покупка, 62% от купувачите на хранителни стоки в скандинавските страни харчат повече за устойчиви опции, а 33% от северните потребители казват, че интересът им към устойчивостта се увеличава всяка година.

„Не е лесно стъпването на толкова фокусиран върху устойчивостта пазар като този на север, но това е и голяма възможност за България, за първокласните ни продукти и чистата околна среда. Усилията, които полага асоциацията ни, подкрепата на министерство на земеделието и ДФ„Земеделие“, както и помощта, която получихме от ръководителя на Службата по търговско-икономическите въпроси на България в Стокхолм Валентин Стоев, са важни първи стъпки, за да представим нашите продукти и вкусове на по-широка аудитория“,сподели Антоанета Божинова – организационен секретар на асоциация „Традиционни български консерви“.

Специално обособена зона на изложението, наречена „Good Food Fair“, представи голямо разнообразие от продукти с етичен произход. Фирмите по този начин получават допълнителна добавена стойност за продукцията си и отговарят на все по-засилващите се изисквания на потребителите. „Освен да насърчи положителната промяна, бе поставено начало и на вълна от нови марки, продукти и авангардни иновации към събитието“, посочи Божинова. По думите ѝ включването на български производители в тези тенденции показва общата ни амбиция да направим търговията на дребно по-етична и устойчива и носи голям потенциал за компаниите при утвърждаване на доверието от страна на потребителите.

България се представи с 6 компании на биоизложение в Швеция
3877
 

Последни материали
Виж
МЗХ удължава сроковете за изпълнение на договорите по подмярка 4.1 и подмярка 6.4.1 от ПРСР 2014–2020 г.
Връщат се правилата отпреди войната
От днес отпадат мерките за подкрепа на търговията със селскостопански продукти с Украйна
Биофермите ще бъдат зелени по дефиниция
Стоилко Апостолов очаква ЕК да слее парите за земеделие и за Кохезионния фонд след 2027 г.
Необходимо е увеличаване на субсидиите
Разработка за противодействие на засушаването предлага ВУАРР
Засега са по-ниски спрямо други държави
В Еврозоната цените на производителите ще се повишат според проф. Иванов
Краен срок за прием на заявления за борба с теления червей по картофите
Свързани материали
Виж
При слънчогледа, растителните масла и останалите шротове е отчетен спад
Рапицата и соевият шрот носят ръста във вноса на маслодайния комплекс в ЕС
С 3-то място в износа на биологични селскостопански продукти за общността
Украйна стана най-големият доставчик на биологично зърно за ЕС през 2024 г.
Най-силно е увеличението при млечните продукти, яйцата и плодовете
Продажбите на биопродукти в САЩ нараснаха с над 2 на сто през 2024 г.
През 2024 година
С милиарди евро се е увеличал вноса в ЕС на селскостопански продукти от Украйна
При зърното от началото на сезона спадът надхвърли 6 милиона тона
Украйна сви износа на селскостопански продукти през април на годишна база
Преработените количества мляко растат стабилно през последните години
МЗХ ще продължи подкрепата за производителите на традиционни продукти
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини