Начало » Важно за фермера » Гори и екология
28.10.2022 г.

Надлез за мечки и подлез за вълци изградиха на автомагистрала Струма край Дупница

Надлез за мечки и подлез за вълци изградиха на автомагистрала Струма край Дупница

Надлез за мечки и подлез, условно определен за преминаването на вълци са две от съоръженията, намиращи се в района на ЛОТ 1 на АМ Струма. В близост има и виадукт, който, поради своята големина, е едно от удобните места за преминаване на животни. Ръководителят на проекта за България Петко Цветков разказа, че основната задача на проекта е да оцени и подпомогне функционирането на екологичните коридори. Това са местата, където дивите животни намират най-добри условия, за да преминават от едно място на друго.

Надлезът за мечки е замислен с цел да възстанови местата за преминаване на мечките от Рила, Верила и Витоша към западните гранични планини.

В момента се събира информация доколко тези съоръжения са полезни. За целта са поставени фотокапани, които документират преминаването на животни. На надлеза е констатирано преминаването предимно на по-дребни животни – чакали, лисици и белки. На съседното съоръжение е установено, че са преминавали видри.

Едрите животни са забелязвани рядко. В близост до магистралата е забелязан благороден елен, както и дива свиня. Подлезът за вълци е един от най-интензивно ползваните от животни. Там са установени диви прасета, язовци и други диви животни.

Данните до момента показват, че предимно млади животни преминават по тези съоръжения.

Според експертите тези съоръжения имат нужда от подобрения, едно от тях е в района на надлеза да се засадят храсти и дребноразмерни дървета, за да може животните да се чувстват в среда, близка до естествената. Те не трябва да срещат бариери по пътя си, а да преминават безпрепятствено.

Проверка на едно от съоръженията показва, че мрежите не са достатъчно високи и плътни и трябва да бъдат плътно закрепени в земята, за да няма опасност по-дребните животни да се озоват на пътя.

ЮЗДП е асоцииран партньор на проекта, обясни инж. Ваня Каменова, началник отдел „Програми и проекти“. Една от грижите на Предприятието е стопанисване на дивеча, а специалистите могат да бъдат полезни при определяне на естествените екологични коридори и правилно проектиране при бъдещо изграждане на магистрали.

Пилотната зона Коридор „Рила – Верила – Краище“ работи за популяризирането на екологичните коридори в България и връзката им с влиянието на транспортната инфраструктура.

Пртньорите по проекта SaveGREENработят за повишаване на капацитета на експерти, администрации и медиите в България по темата за екологичните коридори и връзката им с влиянието на транспортната инфраструктура върху свързаността на ландшафта, опазване на биологичното разнообразие и смекчаване на климатичните промени.

Надлез за мечки и подлез за вълци изградиха на автомагистрала Струма край Дупница
5788
 

Последни материали
Виж
За Кампания 2023
ДФЗ преведе над 7,3 млн. лева на 725 биопчелари
Всички заявления трябва да имат статус Чакащо ръчно зареждане в ИСАК
До 13 август се подават електронни формуляри в СЕУ за Кампания 2024
Седмична агрометеорологична прогноза за периода 26 юли – 1 август 2024 година
Сушата се завръща с високи температури
Обзор на Софийска стокова борса за периода 23-26 юли 2024 година
Трета седмица не помръдват котировките за зърно и слънчоглед на борсата
Съвети за градинаря
Причини за напукване на доматите и необходими мерки
Срещи с бранша
Днес и в понеделник ДФЗ ще плати субсидиите за биопчелари и биоживотновъди
Свързани материали
Виж
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини