Начало » Новини » Коментари
25.02.2020 г.

Българско сирене от кашу впечатли френския министър на земеделието на изложението SIA 2020 в Париж

Първото ни участие в Салона на сиренето
Българско сирене от кашу впечатли френския министър на земеделието на изложението SIA 2020 в Париж

Министрите на земеделието на Франция (вторият вляво) и на Кот д Ивоар Гийом Дидие и Коаси Кобенан на българския щанд Снимка: Синор.бг

Френската млечна промишленост винаги е изумявала българските експерти в бранша с огромното си многообразие от продукти, защото в този традиционен за страната бранш се произвеждат 360 вида сирена. „С други думи – по един вид сирене за 360-те от всичките дни в годината. И ако България успее да пробие в този силно конкурентен пазар, нека си обещаем в останалите 5 или 6 дни от годината потребителите да пробват и от българските сирена“. Така зам. министърът на земеделието Янко Иванов образно изрази надеждите на България да навлезе на френския пазар, където тази година четири родни компании за млечни продукти за първи път представиха достойно страната ни по време на 16-то издание на Салона на сиренето в Париж.

Самият салон се провежда в рамките на традиционното изложение за животновъдство СИА 2020 (SIA 2020), където всяко година се представят фермерски продукти и породи животни от Франция и цял свят. Тазгодишното 57-мо издание на СИА се провежда от 22 до 26 февруари, като през този период българските производители на млечни продукти за първи път имат шанс да привлекат интереса на френските дистрибутори.

По своята същност Салонът на млякото е професионално и на него търговците установяват контакти с мандри и други производители на млечни продукти.  „За нас е от изключително значение, че България се представя в Париж, защото това е равнозначно на игра в „шампионската лига“, посочи още зам. министър Иванов. И добави колко важно е да се работи за повишаване на имиджа на българските продукти.

Голямата отлика тази година е, че за първи път френски министър на земеделието обходи Салона на сиренето и по време на визитата си той специално посети българския щанд, където бяха представени качествените продукти на „Кондов екопродукция“, „Био България“ с марката „Хармоника“, „Ел Би Булгарикум“ и „Делишу“ - първата в България фирма за ферментирали продукти от кашу, чийто вкус се доближава до сирената.

Вярно е, че френският министър Гийом Дидие е свързан с България, защото преди години, като управител на провинция в Южна Франция, е посещавал страната ни във връзка с партньорства в областта на етерично-маслените култури. И когато човек на това ниво познава качеството на българските продукти, няма как това да не се отрази положително на представянето ни в Париж, посочи земеделското търговско аташе на България Веселина Евдокимова.

„От гледна точка на дипломацията визитата на г-н Дидие определено се приема като сигнал към френските дистрибутори, чийто интерес би могъл да бъде привлечен към българските продукти, особено ако те са в сегмента на биопродуктите“, посочи още Евдокимова.

По време на визитата си на българския щанд министър Гийом, заедно с колегата си на Кот д`Ивоар Коаси Кобенан, беше искрено впечатлен от вкуса на представените продукти. Особен интерес предизвика иновативният продукт на фирма Delishu (Делишу), произведен от студено пресовано кашу по специална технология с дива закваска с 5 щама, която придава вкуса на сирене. „Тенденцията в потребителското търсене е към продукти без лактоза, които притежават полезни за здравето на хората бактерии“, посочи за Синор.бг Николай Тодоров, собственик на компанията. В разговора си с двамата министри той е привлякъл интереса и на министър Кобенан, тъй като Кот д`Ивоар е световен лидер в износа на кашу.

Министър Дидие беше силно впечатлен и от невероятното качество на сирената и млеката с марките „Хармоника“, „Кондов екопродукция“ и „Ел Би Булгарикум“, отличаващи се с характерния за българската бактерия млечно-кисел вкус. Европейският потребител трудно свиква с вкуса на родните млечни продукти, но съвременните технологии ги правят все по-достъпни, затова и очакванията са, че френските дистрибутори на биопродукция биха проявили търговски нюх, особено към иновативните ни предложения, посочи още Евдокимова.

Българската администрация пък е готова да почерпи опит и от френските си колеги, чиято стратегия е да насърчават активно вътрешното производство. „Френските потребители биват призовавани да купуват продукти, върху чиито етикети има марката „Произведен изцяло във Франция“, което би могло да се въведе и в българското законодателство“, посочи зам. министър Иванов пред журналисти по време на изложението. Да се надяваме, че това обещание ще бъде изпълнено, още повече че българските фермери и преработватели на мляко имат нужда от закрилата срещу така наречените имитиращи продукти.

Със сигурност първото представяне на страната ни сред този "Океан от сирена" в Париж ще отвори врати за износа на немалко качествени български сирена, кашкавали и други иновативни продукти, защото бизнесът го заслужава. А имиджът гради и самочувствието, което е нужно, за да докажем високата си конкурентоспособност.

Екатерина Стоилова 

Българско сирене от кашу впечатли френския министър на земеделието на изложението SIA 2020 в Париж
10804

Последни материали
Виж
Решения на Министерския съвет
Агроминистерството спешно организира изгарянето на рибата, умъртвена след пресъхване на река Искрецка
В Пловдив
До 7 октомври върви регистрация за 15-та Младежка научнотехническа конференция
Контрол
Уволнени са горски за незаконен превоз на дърва за огрев в Гърмен
WWF предупреждава за екстремната суша
Рекорден спад в нивата на Дунав заради сушата, пеликаните са разрушили гнездата си
Решения на Министерския съвет
ЕК одобри 426 млн. лева държавна помощ за българските фермери
В Стратегическия план
Зърнопроизводителите настояват вместо ротация България да прилага разнообразяване на културите
Свързани материали
Виж
Мария Василева, създател на марката млечни продукти „Кеффа”
Модерно мислещите земеделци – втора част!
Прословутото зелено сирене се прави там
На 9 октомври Черни Вит прави изложение на домашните сирена
Цената на олиото върви надолу, казва председателят на ДКСБТ
Владимир Иванов: Поскъпването на електроенергията вече влияе на цените на млечните продукти
Данните са до 30 юни 2021 г.
България е произвела за пазара 55 тона овче сирене, Италия – над 12 хиляди тона
Преди края на мандата
С наредбата за млечните продукти чиновниците признават, че са безсилни в контрола
Бизнесът е в потрес
Нова норма за пакетиране на сиренето ще фалира малкия бизнес, сигнализират от бранша
Приятели на SINOR.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2022
Essential SSL

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам