Начало » Новини » Страната
22.03.2018 г.

Започва кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер

Според Порожанов те допринасят за развитието на селските райони и туризма
Започва кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер

Снимка: МЗХГ

Министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов откри кампания за популяризиране на продукти с традиционно-специфичен характер, която се провежда от сдружение „Традиционни сурово-сушени месни продукти“ съвместно с търговска верига, съобщиха от пресцентъра на ръководеното от него ведомство.

„Министерството винаги се е стремяло да подкрепи усилията на българските производители да съхранят и възродят производството на автентични наши продукти по традиционни рецепти. Насърчаваме земеделските производители да се сдружават и да се възползват от възможностите за регистрация на европейско ниво на продукти със защитени географски означения и храни с традиционно-специфичен характер“, заяви Порожанов.

Досега България е вписала в европейския регистър 2 защитени географски указания – „Горнооряховски суджук” и „Българско розово масло”. В Европейския регистър на храните с традиционно-специфичен характер са вписани и пет месни продукта – „Филе Елена”, „Луканка Панагюрска”, „Роле Трапезица”, „Кайсерован врат Тракия” и „Пастърма говежда”. В момента продуктът „Странджански манов мед“ е в процедура по преглед на европейско ниво с цел регистрацията му като защитено наименование за произход. Обработва се на национално ниво и заявлението за регистрация на защитено наименование за произход „Месо от източнобалканска свиня“.

Чрез регистрацията на храните с традиционно-специфичен характер на европейско ниво се защитават интересите на производителите, вложили дългогодишни усилия и средства за поддържането на високо качество и търговска репутация на своя продукт, обасни министърът. Тези храни са защитени срещу нелоялна конкуренция и злоупотреба с името им. Регистрацията на продуктитe на европейско ниво като храни с традиционно-специфичен характер им осигурява правна закрила на наименованията на територията на целия Европейски съюз. На българския пазар за правомерната употреба на наименованията и за предотвратяване на тяхната имитация следи Българската агенция по безопасност на храните.

„Освен за производителите ползи има и за потребителите, на които се предоставя  гарантирано качество на продуктите с европейско лого. Не на последно място храните с традиционно-специфичен характер допринасят за развитието на селските райони, местната икономика и туризма“, изтъкна Порожанов.

Започва кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер
11220
 

Последни материали
Виж
ДФЗ преведе 8,7 млн. лева на 5 169 стопани по Еко – БРЕИ
Депутат пита екоминистъра
Ако животните пашуваха в Пирин, Рила и Централен Балкан, пожарите щяха да бъдат ограничени
Вълнуващ ден за Kubota – официално откриха новата европейска централа на Kubota!
Пита и бъдещи поскъпвания
КЗК натиска търговските вериги да се изповядат за цените на храните
Компенсациите варират от 70 евро до 5301 евро на декар
Гръцките фермери получават 12 млн. евро безвъзмездно за наводнени ниви, вижте ставките по култури
Определени са ставките по еко схемата - Еко-БРЕИ
Свързани материали
Виж
През август
Вървят обществени обсъждания на пет проекти на нормативи в областта на агросектора
България ще има национален щанд на Международното изложение за биохрани „БИОФАХ 2026“
Актуални теми
До септември Тахов очаква магазините за хората да заработят
Картофите са поевтинели с 15,6%
4,4 на сто е годишната инфлация, цената на зелето се е срутила през юни
Предстоящо
Покана към бизнеса за изложението МЕСОМАНИЯ през ноември
С 6 месеца пък е удължено лицензирането на вноса от Украйна
Румъния удължи с 3 месеца ограничението върху надценките на основни храни
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини