Начало » Новини » Страната
22.03.2018 г.

Започва кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер

Според Порожанов те допринасят за развитието на селските райони и туризма
Започва кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер

Снимка: МЗХГ

Министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов откри кампания за популяризиране на продукти с традиционно-специфичен характер, която се провежда от сдружение „Традиционни сурово-сушени месни продукти“ съвместно с търговска верига, съобщиха от пресцентъра на ръководеното от него ведомство.

„Министерството винаги се е стремяло да подкрепи усилията на българските производители да съхранят и възродят производството на автентични наши продукти по традиционни рецепти. Насърчаваме земеделските производители да се сдружават и да се възползват от възможностите за регистрация на европейско ниво на продукти със защитени географски означения и храни с традиционно-специфичен характер“, заяви Порожанов.

Досега България е вписала в европейския регистър 2 защитени географски указания – „Горнооряховски суджук” и „Българско розово масло”. В Европейския регистър на храните с традиционно-специфичен характер са вписани и пет месни продукта – „Филе Елена”, „Луканка Панагюрска”, „Роле Трапезица”, „Кайсерован врат Тракия” и „Пастърма говежда”. В момента продуктът „Странджански манов мед“ е в процедура по преглед на европейско ниво с цел регистрацията му като защитено наименование за произход. Обработва се на национално ниво и заявлението за регистрация на защитено наименование за произход „Месо от източнобалканска свиня“.

Чрез регистрацията на храните с традиционно-специфичен характер на европейско ниво се защитават интересите на производителите, вложили дългогодишни усилия и средства за поддържането на високо качество и търговска репутация на своя продукт, обасни министърът. Тези храни са защитени срещу нелоялна конкуренция и злоупотреба с името им. Регистрацията на продуктитe на европейско ниво като храни с традиционно-специфичен характер им осигурява правна закрила на наименованията на територията на целия Европейски съюз. На българския пазар за правомерната употреба на наименованията и за предотвратяване на тяхната имитация следи Българската агенция по безопасност на храните.

„Освен за производителите ползи има и за потребителите, на които се предоставя  гарантирано качество на продуктите с европейско лого. Не на последно място храните с традиционно-специфичен характер допринасят за развитието на селските райони, местната икономика и туризма“, изтъкна Порожанов.

Започва кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер
10838
 

Последни материали
Виж
С близо 39 млн. лв. се увеличава бюджетът за екоинвестиции по подмярка 4.2
Приемът ще бъде отворен до 4 юли
Отворен е втори прием по интервенцията за инвестиции в общинска инфраструктура
ДФЗ
Преведени са над 14,2 млн. лв. на 5 915 малки фермери
Украйна и страните от ЕС са основни потърпевши от свиването на вноса в Поднебесната
Износът на зърно от България за Китай секна през март
Новости
Първа реколта от ягоди в горски разсадник „Орловец“
Грешки при пресаждане на краставиците намаляват добива
Свързани материали
Виж
Властите препоръчаха незабавно изхвърляне на закупените продукти
Франция изтегля от пазара бебешки храни на Нестле с опасен токсин
Резултат от адекватна политика
Турция може да се превърне в световен складов център за храни
Спрямо февруари е 0,2%
Годишната инфлация през март пак е 4%, домати и пипер са поскъпнали с над 8 на сто
България е стартирала 39 процедури за износ на български селскостопански и хранителни продукти за Китай
Законопроектът за агрохранителната верига е абсурден. Магазини в пощите са дим
Законопроектът за надценките на министър Тахов ще надуе инфлацията над 50%
Стокообменът между България и Азербайджан може да се увеличи
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини