Френската верига супермаркети Leclerc сложи цена от 29 евроцента на продаваните франзели, предизвиквайки масов ропот сред местните зърнопроизводители и хлебари, съобщи радиостанция Franceinfo. За сравнение – в момента средната цена на франзела във Франция е около 90 евроцента.
Генералният директор на веригата супермаркети Мишел-Едуар Льоклер представи решението в една от социалните мрежи като мярка за защита на покупателната способност на населението на страната. Само за ден обаче фермерите и хлебарите го засипаха с критики.
Най-големият френски селскостопански профсъюз FNSEA (Национална федерация на фермерските съюзи) посочи в свое изявление, че когато пшеницата в страната е поскъпнала с 25% за година, цената на франзела от 29 евроцента е „катастрофален удар, унищожаващ превъзходен френски продукт”. „Докато правителството и секторът се стремят да осигурят справедливо заплащане на селскостопанските производители, мелничарите и хлебарите, Leclerc предприема кампания, рушаща ценността на цялата верига на зърнения сегмент във Франция”, категорични са от браншовата организация.
Пред радиостанцията президентът на Националната конфедерация на производителите на хлебарски и сладкарски изделия във Франция Доминик Анрак заяви, че с такава цена на франзелите пекарните ще загубят всичките си клиенти, които ще започнат да купуват хляб от супермаркетите. Арнак е убеден, че решението на Leclerc е форма на недобросъвестна конкуренция. „Във Франция има 30 хил. пекарни, някои от тях са много малки и живеят от продажбата на 300 франзели дневно. Ако загубят 100 от тези клиенти дневно, те просто ще загинат”, изтъква той.